In de spotlight

We willen graag inwoners van ons dorp in het voetlicht zetten:

Na lang elders in Zeeland gewoond te hebben, wilden we nog één keer verhuizen. Het werd na een lange zoektocht Burgh-Haamstede. Natuur, cultuur en avontuur.

November 2010 reden we Haamstede binnen door de Noordstraat, het sneeuwde, de kastanjebomen waren al wit, het zag er sprookjesachtig uit en wij gingen het voorlopig koopcontract tekenen.

Nog steeds worden we blij als we van een bezoek elders in het land de donkerte van Schouwen inrijden, hier komen mensen naartoe voor hun vakantie en wij wonen er!

Bij ons huis stond een garage die we een jaar later verbouwd hebben tot ons Afrikaanse winkeltje, FasoFair.

Vorig jaar hebben we alle activiteiten ondergebracht bij de nieuwe stichting FasoFair Friends.

We verkopen nog steeds kunst en ambachtelijke producten uit verschillende Afrikaanse landen, bronzen beelden uit Burkina Faso, manden uit Uganda, maar we krijgen ook regelmatig schenkingen in natura, houten Afrikaanse beelden.

Verder maken de bestuursleden ook verschillende items zoals onze Fasostoof, vlaggetjeslijnen en schorten en pannenlappen alles natuurlijk van Afrikaanse stoffen.

De opbrengsten gaan naar projecten in Burkina Faso. Zo steunen we al bijna 15 jaar leerlingen in Tiébélé, een tienermoederhuis in Ouagadougou en een (voor)school in Gonsin, allemaal in Burkina Faso.

Wil je meer weten? We hebben inmiddels ook een mooie website www.fasofairfriends.nl waar alle informatie is terug te vinden en voor ik het vergeet: we zijn een ANBI-stichting, dus je gift is belastingtechnisch ook gunstig.

Je bent van harte welkom in ons winkeltje en als we niet open zijn, bel gerust aan.

Pieter Mulders

Marianne Velthuis

Weststraat 40

IMG-20231203-WA0008.jpg

Op de hoogte blijven?

U kunt zich hier inschrijven voor onze digitale nieuwsbrief.