Odensehuis Schouwen-Duiveland

Vijfwal Houten

foto: odensehuis-sd.nl

Sinds september 2021 wordt wekelijks op de donderdag vanuit de stichting Odensehuis Schouwen-Duiveland een ‘Odensehuis op locatie’ georganiseerd in de Molenberg in Burgh-Haamstede.

Er kunnen redenen zijn waarom mensen niet naar het Odensehuis in Zierikzee kunnen of willen komen. Soms speelt de afstand een rol of spreken de activiteiten niet zo aan. In deze gevallen kan het "Odensehuis op locatie" een uitkomst bieden. Wij komen dan gewoon naar u toe!

Het "Odensehuis op locatie" kan in alle kernen op Schouwen-Duiveland plaatsvinden. In september is gestart in Burgh-Haamstede in de Molenberg. Wekelijks worden hier lezingen gehouden iedere keer door een andere verrassende spreker. De onderwerpen zijn heel divers. Kunst, cultuur, literatuur, architectuur, geschiedenis, filosofie, muziek. Op de website www.odensehuis-sd.nl staat de agenda met informatie over het onderwerp en de sprekers.

Voor wie?
De ochtenden zijn toegankelijk voor mensen met geheugenklachten of beginnende dementie en hun partner of andere naaste. Dat kan ook een vriend, kind of buur zijn. De lezingen zijn interactief. Dat wil zeggen dat deelnemers volop de gelegenheid krijgen om, als zij dat willen, eigen ervaringen te delen. Vrijwilligers en een beroepskracht van het Odensehuis zijn aanwezig om de bijeenkomst in goede banen te leiden.

We hopen zo een veilige plek te bieden aan mensen met geheugenklachten. Niet om het per se dáár over te hebben. Maar het kan wel zijn dat mensen herkenning bij elkaar vinden. Mensen van het hele eiland zijn welkom.

Wat kunt u verwachten?
Vanaf 10.00 uur kunnen deelnemers binnenlopen in de Molenberg in Burgh-Haamstede. Daar worden zij ontvangen met koffie of thee. Rond 10.45 uur begint de spreker met zijn lezing tot ongeveer 11.45 uur. Daarna kunt u genieten van een heerlijke lunch. Om ongeveer 13.00 uur sluiten we af. Voor deze ochtend vragen wij een eigen bijdrage van €12,50 per persoon. Aanmelden mag maar hoeft niet.